Koselig helg, rett og slett!

Denne helga har bare forsvunnet, egentlig. Det er vel slik når en har det trivelig og koser seg.

Fredag gikk jeg en liten kveldstur bort til tvillngsøster Mie. Vi satt ute og koste oss, før det ble mørkt og det faktisk ble litt kjølig, og vi gikk inn og skravlet videre. Hundene var stille og rolige da jeg kom til Solbu, de ble luftet og så sovnet vi som noen steiner, alle sammen.

Lørdag kom Mie bort en tur, og vi tok årets første bad. Det var kjempedeilig og det var over 20 grader i vannet. Jeg lot jentene være inne i hytta og så fikk Rampen være ute alene med Mie og meg. Det syntes han var stor stas, og han gjorde seg til og fant på mange ablegøyer. Han er en liten raring, altså. Han la seg på ryggen og sprellet  med beina og bjeffa i pur glede, han tok gledesruller (det har jeg ikke sett at han har gjort før) og han fant en pinne, la seg på ryggen og holdt den mellom forbeina sine. Slik lå han og gnagde på pinnen og koste seg skikkelig.

Vi la oss på et par solsenger og slappet av et par timer, det var varmt og godt, og jeg lot faktisk jentene fortsatt være inne. De lå og sov i senga mi, og de var stille og rolige. Gjett om Fant var trøtt etter at Mie gikk hjem til Karibu!

Arne kom ved 19.00 tida, rett fra arbeid. Vi laget ferdig den vesle brygga vår, før det ble reker og hvitvin og vi tok kvelden.

Søndag gikk vi en tur på andre siden av Buvatn, mot Liaset og tilbake over myrene.

Hundene syntes nok at det var kjempestas at pappa endelig hadde mulighet til å være med oss på tur.

Jentene lekte og koste seg, Fanterampen var på jakt etter fugl.

Vi ville sjekke hvordan det sto til med multene. Det var faktisk ikke så mye å skryte av. Litt kart, ingen multer som var modne enda og så utrolig tørt som det var. Kulpene var helt tørre, det var så vidt det skulpet litt i myra når vi gikk og bekken var heeeelt tørr. DET har jeg faktisk aldri opplevd før.

DSC_0063 DSC_0062

I ettermiddag har det regnet og det fortsetter det å gjøre, og godt er det. Vi har hatt mye besøk i dag, og Fant fortsetter den gode trenden. Han har kost seg med onkel Morten, onkel Torbjørn og Kai, og blitt massert og klappet overalt. Ingen tegn til redsel eller at han mislikte «behandlingen», bare kos og glede. Han var «hoppende» glad da de kom og lot seg også avlede med litt goddis, slik at han klarte å roe seg litt ned. Jentene er bare snille og greie, og med litt goddis på bakken, sluttet de med gledesbjeffingen sin, litt tidligere enn normalt.

Jeg fjernet allikevel Fant da vi fikk besøk av en gutt på 8-10 år, og en gutt på 16 år. Fant var trøtt etter turen i skogen og da er lunta hans litt kortere. Jeg ville ikke ødelegge de gode opplevelsene han har hatt nå, og han hadde godt av å sove litt i bilburet sitt ett par timer. Det syntes nok Fant var helt greit, også, for han var stille og rolig, selv om han hørte at vi pratet og lo. Jentene trente litt håndtarget med guttene og de er så enkle å ha med å gjøre.

Arne reiste i kveldinga, og Mie kom bort en tur. Nå var Fant sliten, trøtt og voktete. Han sa tydelig ifra til Pia at hun ikke fikk nærme seg jakka til tante Mie. Han fikk derfor en liten time-out på et av soverommene for å roe seg litt ned, og jakka ble lagt i gangen. Da han hadde roet seg, kom han ut og da la alle hundene seg stille og fint ned og sov.

Nå blir det faktisk mørkt om kvelden og jeg kan kose meg med stearinlysene mine. Det er så innmari koselig!

Jeg reiser mandag formiddag til Jar, etter å ha vasket og ryddet litt i hytta. Jeg kommer opp igjen fredag, jentene skal til Gol Dyrepensjonat søndag og være der ei uke. Da skal Martine, Fant og jeg på fjelltur og overnatte ute et par netter. Det gleder jeg meg innmari til. Jeg regner med at Fanterampen kommer til å storkose seg, også.

2 kommentarer om “Koselig helg, rett og slett!