Telttur med Martine og Fanterampen!

Martine, Fant og jeg har vært på Solbu denne uka. Jeg har hatt ei ukes sommerferie, mens Martine har hatt eksamen. Hun leverte oppgava si onsdag og torsdag var vi klare for årets telttur.

Onsdag hadde jeg en privattime på Låplassen, deretter reiste Martine og jeg til Gol for å handle noe til teltturen.

Jeg venter på «kunden» min. Jeg er veldig fornøyd med kontoret mitt på Låplassen.

Vi kjøpte to nye, kjempegode ryggsekker, et par nye fjellsko til meg og så fikk Martine ei turbukse. Fant fikk ei ny «varmejakke», for jeg hadde glemt igjen hans hjemme på Jar. Den nye «varmejakka»  skal Martine ta med seg hjem til Skøyen, slik at de har et varmt dekken (det kan også brukes som regnfrakk) hjemme hos seg.

Vi la frem mye av det vi trengte til turen onsdag kveld og kikket litt på kartet.

IMG_2704 IMG_2702

Vi hadde først tenkt å gå fra Grønhovd og innover til et vann derfra, men det slo vi fra oss. Turen gikk med sykkel fra Solbu, opp til Nysætre, langs Tunsenvannet, deretter til fots fra Urderud til Langevatnet og derfra til Kløvsteinstjernet. Vi var  for to år siden og overnattet og da fant vi en leirplass som vi synes var veldig fin. Denne plassen gikk vi til nå, og der slo vi leir.

Fanterampen slapper av mens vi gjemmer syklene på Urderud.

Vi tok en liten rast på Langevatn og delte matpakka vår broderlig med Fanterampen vår.

Det blåste endel, det var snøflekker noen steder og det var egentlig ganske «høstlig». Vi satte opp teltet, kokte ertesuppe og stekte bacon. Jeg skal si at maten smakte!!

P1030602 P1030601 IMG_2719 IMG_2709 IMG_2707

Fant koste seg veldig sammen med Martine og slappet godt av sammen med henne.

IMG_2713 IMG_2714 P1030583

Vi hadde med oss litt vin i sekken, også!

P1030570 P1030572

Etter å ha sittet ute en stund, krøp vi inn i teltet og varmet oss. Vi spilte kort og koste oss. Fanterampen er så glad i Martine og lå og slappet av sammen med henne. Han er i utrolig god form nå.

IMG_2727 IMG_2725

Vi sov sånn passe og sto faktisk ikke opp før ved 10.00 tida fredag. Vi må kjøpe nye liggeunderlag for de vi hadde med oss, var ikke gode nok. Martine hadde vondt i rygg og hofter og jeg hadde vondt i nakken da vi våknet. Vi kjente det i løpet av natta, også, og det var derfor vi ikke sov så veldig godt.

Fant hadde på seg «varmejakka» si, og han var varm og god hele natta. Han lå litt inni soveposen til Martine, litt sammen med meg og litt under et ulldekken som vi hadde med oss. Det blåste ganske kraftig noen timer på natta, men teltet sto som bare det. Vi hadde klart å feste det godt, tydeligvis.

Det er ingen sak å ha med seg Fant på tur. Han er snill og god og koser seg sammen med oss. Fredag morgen spiste han frokosten sin rett fra plastikkposen og han fikk spise seg god og mett.

Det var litt kaldt på formiddagen og da var det fint å få varmet seg sammen med Martine.

Vi hadde opprinnelig tenkt å overnatte ei natt til, men pga. at vi ikke hadde gode nok liggeunderlag, pakket vi sammen og bega oss på hjemvei.

Fanterampen sprang glad og lykkelig på myrene for å sjekke ut fuglelivet og ellers gikk han sammen med Martine.

P1030611 P1030607 P1030598 P1030628

«Hakk i hæl».

P1030626 P1030622

Fanterampen kommer på innkalling nå og holder seg i nærheten av oss. Han er jo en voksen gutt, tenk 9,5 år gammel. Vi møtte ei dame på veien opp som han bjeffet litt på. Hun lurte på hvor gammel valpen vår var 😉

Her er vi på hjemvei og vi nærmer oss Urderud. Det er fin utsikt herfra.

P1030629 P1030630 P1030632

Fant og Martine vandret lystig i veg…..

P1030635 P1030634

Fant sprang så fint i bånd ved siden av sykkelen min på hjemveien og ble kjempeglad da vi kom til Solbu igjen. Da ble det en «gledesrulle» med lua til Martine og så fikk han et griseøre. Nam…. nam…. det syntes han var godt.

IMG_2729 IMG_2728

Martine og jeg ryddet ut av sekkene våre og vasket opp utstyret vi hadde brukt. Resten av dagen ble brukt til å slappe av og å kose oss. Det syntes Fant var helt greit, også.

TUSEN TAKK FOR EN FLOTT TUR, MARTINE OG FANTERAMPEN!

– og for ei kjempehyggelig uke, også. Det ble ganske stille og tomt da dere reiste søndag formiddag.