Forrige helg og litt til.

Forrige torsdag kveld kom Martine, David og Fanterampen til Låplassen. Det er alltid så trivelig å få besøk, synes jeg.

Fredag reiste vi til Gol, for å kjøpe noen skap/kommoder, speil, lampe og puter. Da det var ordnet, stoppet vi på Bakeriet og koste oss med kaffe/te og litt å bite i.

Da vi kom til Låplassen igjen, tente vi på bålpanna og grillet pølser. Fanterampen storkoste seg!

Martine (med bittelitt hjelp fra meg) monterte et skap, satte opp lampa og et speil, og dermed var rommet slik som jeg har ønsket meg lenge.

David laget kjempegod middag til kvelds og så var jammen meg den dagen gått. Å kunne sette seg til bords uten å ha laget maten selv, er kjempedeilig. Det er ikke så veldig ofte at det skjer.

Lørdag våkna vi til sol og flott vær. Det var kaldt i været, men deilig å være ute. Vi spiste frokost og koste oss, før Martine og David gikk en tur med Fant i gamle Nes. Jeg rydda og ordna litt, før jeg tok med meg jentene ut på tur. Jeg kjørte til Pålsbudammen og gikk en times tid langs veien der. Jeg begynner å bli litt lei av å traske gatelangs nå, og jeg lengter etter skog, mose og lukten av lyng. Tur og trening i skogen, er bare helt fantastisk. Det er det som er så fint med at vi har 4 årstider: vi har alltid noe å glede oss til.

Her er noen bilder fra turen:

Pålsbudammen.

Pia og Ebbie koste seg. Ja, jeg også!!

Pia fant et spor (etter en rev) som hun syntes var veldig spennende.

Hvor forsvant reven, mon tro?

Da vi kom til Låplassen igjen, satt Martine, Fanterampen og David ute og koste seg ved bålpanna. Jeg satte meg litt ute sammen med dem, før vi gikk inn og Martine monterte det andre skapet. Arne kom på kvelden, vi spiste god mat som David laget og så koste vi oss med Melodi Grand Prix.

Jeg la meg og hørte på lydbok og sovna før det var gått 10 minutter. Jeg elsker lydbøker og jeg har nok lyttet til over 100 stykker, vil jeg tro. Krim er favoritten. Både svensk, dansk og norsk.

Søndag reiste Skøyenfolket + Fanterampen. Arne, jentene og jeg ble igjen på Låplassen. Vi slappet av hele dagen og gjorde ikke «et slag». Det er deilig å ha slike dager innimellom.

Mandag kjørte Arne til Eigardsgrend, tok veien på andre sida av Tunhovdfjorden og parkerte i enden av veien. Han tok på seg felleski og gikk opp til Nutenutan. Det snødde og var grått, men det var allikevel litt utsikt. Dett bildet tok han da han var på toppen. Nutenutan ligger på 1249 m.o.h.

Jeg holdt en privattime mandag kveld, og Arne reiste hjem til Jar igjen. Jeg har «samlet opp» flere privattimer denne uka, og det har vært fullt opp å gjøre. Fine, hyggelige timer, med mye hundeprat og trening hver eneste dag/kveld.

Pia og Ebbie har også hatt ei fin uke. Mellom privattimene har vi bl.a. vært på hytta og gått turer der, vi har trent på Låplassen (LP, triks og mye lek) og kost oss. Jentene blir trøtte og fornøyde etter slike dager.

Nå står ei ny helg snart for døra. Jeg har kjørt Pia og Ebbie til Gol Hundepensjonat, Fant er hos David og Martine og jeg skal ha ei helg alene på Kveldsro. Tvillingsøster Mie skal være på hytta si, og vi har planer om både skitur, kos og mye latter.

Nå snør det igjen…….

Denne vinteren har virkelig vært «vinter».